lekkere groenteshakes maken
Food,  Health

Een groenteshake, alleen gezond of ook lekker?

Heb jij moeite om dagelijks voldoende groente binnen te krijgen? Probeer dan eens om je eigen gezonde groenteshakes te maken! Door het maken van een gezonde groenteshake kom jij namelijk gemakkelijk en snel aan de 200 gram aangeraden hoeveelheid groente per dag. Je zult dan ook al snel merken dat je je fitter gaat voelen én er fitter uit gaat zien! Kun jij wel wat tips gebruiken over welke groenten je kunt gebruiken voor je groenteshake en hoe je een lekkere groenteshake kunt maken? Lees dan snel verder.

Welke groenten zijn geschikt voor een gezonde groenteshake?

Voor het maken van een groenteshake heb je allereerst een blender nodig. Daarnaast kun je de groente uitkiezen die jij graag eet, of die je graag meer zou willen eten omdat hij zo gezond en goed voor je is. In principe zijn bijna alle groenten geschikt voor in gezonde groenteshakes. In de regel is elke groente die je rauw kunt eten prima om te gebruiken voor in je groenteshake. Maak bijvoorbeeld eens een groene smoothie met spinazie, courgette, andijvie, boerenkool, komkommer of avocado. Deze groene groenten zijn super gezond en een echte boost voor je energielevel. Daarnaast zijn bijvoorbeeld wat zoetere groenten zoals worteltjes, bieten, pompoen, venkel of paprika ook ideaal voor in je groenteshake. Let er wel op dat je voorgekookte bietjes en pompoen gebruikt.

Hoe kun je lekkere groenteshakes maken?

Nu zul je je misschien afvragen hoe kun je met deze, soms bittere, groentes lekkere groenteshakes maken? Gelukkig is dat makkelijker dan je denkt. De eerste stap voor het maken van een groenteshake is uiteraard het kiezen van een groente. Daarna kies je fruit dat daar lekker bij smaakt. Zo is bijvoorbeeld de combinatie van boerenkool en banaan of spinazie en mango erg lekker. Hierdoor wordt je smoothie automatisch wat zoeter, en dus een stuk lekkerder. Tot slot kun je er voor kiezen om je groenteshake aan te vullen met noten, zaden en een vloeistof zoals amandelmelk, kokosmelk of water. Het maken van gezonde en lekkere groenteshakes kost misschien wat oefening, maar je zult zien dat je na een tijdje jouw ideale recept en mengverhouding ontdekt!